ACTIVITATS EXTRAESCOLARS CURS 2018-2019
Benvolgudes famílies, un dels serveis que gestiona l’AMPA de l’escola són les activitats extraescolars. Aquestes, tenen una funció educativa molt importantb per a l’alumnat i contribueixen a enriquir l’oferta educativa que es realitza en horari lectiu. Es defineixen com aquelles que faciliten la formació en aspectes educatius mitjançant activitats socials, culturals, educatives, esportives i del lleure, sense relació directa ni necessària amb l’activitat pròpiament escolar. Es desenvolupen en horari extraescolar (de migdia i/o de tarda) i es programen per als dies lectius del curs escolar.
Alguns dels avantatges que aporten als nostres fills són:
- La possibilitat de socialització: és a dir, l’oportunitat d’aprendre, d’altres maneres i amb altres persones, normes, valors i pautes socials
- Trobar nous amics
- La relació amb nous referents: noves persones de qui aprendre coses, de qui rebre orientacions
- La possibilitat de descobrir nous interessos i habilitats
Les activitats extraescolars escollides, és important que siguin interessants i atractives per als nostres fills, per això es recomana preguntar-los quina activitat volen fer i escoltar les seves preferències i motivar-los per fer-la.
Són activitats doncs, que es duen a terme de forma voluntària i que per tant s’escullen lliurement. Caldrà que els participants tinguin una actitud positiva i responsable vers als educadors, companys, material i espai utilitzats.
Us agrairem ens feu arribar tot allò que considereu oportú per tal d’adequar aquest servei de l’AMPA a les necessitats reals de les famílies.
Activitats extraescolars curs 2018-19
INFORMACIÓ GENERAL
DATES
- D’INICI: Les activitats extraescolars s’iniciaran el dia 1 d’octubre del 2018
- DE FINALITZACIÓ : acabaran el 7 de juny de 2019
– PROPOSTA D’ACTIVITATS EXTRAESCOLARS: S’adjunta la proposta d’activitats desglossada per curs escolar i per horari
– ENTITATS ORGANITZADORES DE LES ACTIVITATS: Les activitats extraescolars que s’ofereixen a l’escola són dutes a terme a través de professionals autònoms, clubs esportius, acadèmies i/o empreses que es dediquen a la formació. Es per això que veurem hi ha diferents formats en les quotes, així com en les formes de liquidació de les mateixes (veure el detall en la descripció de cada activitat)
– REQUISITS: Per a poder participar de les activitats extraescolars s’ha de ser soci de l’AMPA. En el cas de no ser-ho, s’haurà de formalitzar una matrícula d’inscripció de 27 €
– EQUIPACIÓ ESPORTIVA I MATERIALS: en la reunió informativa es detallarà l’equipament esportiu i/o material necessaris per a dur a terme l’activitat
– EXHIBICIÓ FINAL DE CURS: es durà a terme durant les Jornades Esportives Raquel Mas.
INSCRIPCIONS I ORGANITZACIÓ DE LES ACTIVITATS
INSCRIPCIONS:
- Per a formalitzar les inscripcions caldrà emplenar el FULL D’INSCRIPCIÓ i entregar-lo abans del 21 de setembre de 2018. L’entrega es pot fer:
- directament al despatx de l’AMPA
- enviar-lo per e-mail a l’adreça electrònica
ampaescolasantaanna@hotmail.es - Les inscripcions a les activitats extraescolars es gestionen per trimestres.
Durant els curs es poden fer canvis, altes i/o baixes:
- Altes i/o canvis: sol·licitar-les per escrit abans de començar el nou trimestre (l’activitat sol·licitada es podrà dur a terme en funció dels participants que hi hagi inscrits i es tindrà en compte si hi ha o no llista d’espera)
- Baixes: sol·licitar-les per escrit abans que s’acabi el trimestre emplenant l’imprès corresponent que es troba a l’expositor de l’AMPA
ORGANITZACIÓ DE LES ACTIVITATS
- Per tal que qualsevol de les activitats que s’ofereixen es puguin dur a terme, serà necessari que hi hagi un mínim de 10 inscrits
- En el cas que l’activitat tingui molts inscrits
- S’intentarà obrir un grup nou, sempre i quan s’arribi als 10 participants
- En el cas que no es pugui obrir un nou grup, tindran prioritat els participants que ja la van dur a terme l’any anterior
- Les activitats estan pensades per a nens i nenes del mateix cicle. Es podran, però, fer agrupacions diferents en el cas que el monitor ho consideri adequat i oportú
- La recollida dels alumnes que realitzin les activitats extraescolars per la tarda es farà per la porta del darrere
- S’haurà de signar una autorització de sortida per parts dels pares/tutors, en aquells casos en què els pares vulguin que els seus fills marxin sols cap a casa
- L’AMPA es reserva el dret de fer les modificacions necessàries per tal d’organitzar els grups de les activitats